[i57i]                                               DE LA VILLE DE PARIS.                                                    319
CCCCXI [XCVIII]. — Pour la messe de la Reduction.
18-20 avril 1571. (A, fol. 68 r°; B, fol. 75 r°.)
"Monsieur le Premier President, plaise vous trouver vendredy prochain, à six attendant sept heures du matin, en l'Hostel de ladicte Ville, pour nous accompaigner à aller à la messe de la redduc-tion de lad. Ville, qui se dira en l'eglise de Parise, en la maniere à tel jour par chacun an accoustumée. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le xviume Apvril mil vc lxxi.
"Les Prevost des Marchans et les Eschevins de la ville de Paris, tous vostres'2'.»
Pareilz mandemens, aux fins que dessus, ont esté expédiez à messieurs les autres Conseillers de lad. Ville, chacun pour son regarda.
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Guillaume Parfaict, Quartenier de ladicte Ville, appellez deux notables bourgeois de vostre quartier et vous trouvez tous vendredy prochain, à six atten­dant sept heures du matin, en l'Hostel de ladicte Ville, pour nous accompaigner à aller à la messe de la reduction de lad. Ville, qui se dira en l'eglise de Paris '4\ en la maniere a tel jour par chacun an accoustumée. Sy n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xviii" Apvril 1571 W.ri
Semblables mandemens, aux fins que dessus, ont
esté expédiez aux autres Quarteniers de lad. Ville, chacun pour son regard.
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Cappitaine des archers de lad. Ville, trouvez vous vendredy prochain, six heures du matin, avec ceulx de vostre nombre, vestuz de leurs hocquetons de livrée, devant l'Hostel de ladicte Ville, garniz de leurs hallebardes, pour nous accompaigné! à aller à la messe de la reduction de lad. Ville, qui se dira en l'eglise de Paris (°), en la maniere à tel jour par chacun an accoustumée. Sy n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de lad. Ville Ci, le XVIIl"'0 Apvril mil vc lxxi. n
Semblables mandemens ont esté expédiez aux cappitaines des harquebuziers et arbalestriers de lad. Ville («.
Suyvant lesquelz mandemens cy dessus, mesdietz sieurs les Prevost des Marchans et Eschevins, Greffier et Procureur de la Ville de Paris ont esté, en la compaignie desd, sieurs Conseillers de Ville, Quarteniers et bourgeois, en l'eglise Nostre Dame de Paris, ledict jour à neuf heures du matin, où ilz ont assisté à lad. messe, avecq messieurs de la court de Parlement, en l'ordre et en la maniere par chacun an acoustumée(0).
draps venduz en lad. Ville, do present affermées à quarante mil livres tournois,. . . moiennant la somme de six vingtz mil livres tournois pour une fois, que pour ce lesd. Prevost des Marchans et Eschevins auroient promis fournir comptant et mectre ès mains du Tresorier de l'espargne». Les frais de la recelte et des titres de constitution devaient être prélevés sur le reste de ladite plus-value, c'est-à-dire sur les 1641 livres 13 sous 8 deniers tournois, l'excédent réservé au Roi. Ces stipulations furent ratifiées par lettres pa­tentes de Charles IX, données à Gaillon, le i4 mai 1571, et le tout fut publié et enregistré au Parlement le 29 mai, à la Chambre des Comptes le 12 juin, à la Cour des Aides le 4 juillet, et parles Généraux des finances Ie 15 août de la même année. (Originaux aux Archives nat., H 2153.)
-1' "Qui so dira on l'eglise de Paris- manque dans A.
'2' La souscription manque dans B.
'3' Ces trois lignes ne se trouvent que dans B.
(4> «Qui se dira en l'eglise de Paris» manque dans A.
(s) Dans A, ce mandement de convocation a été transcrit à tort avant le précédent.
(0> Ces mots manquent dans A.
'7' "Au Bureau de lad. Ville- manque dans A.
'8) Cos trois lignes ne se trouvent que dans B.
'"' La cérémonie fut suivie comme d'habitude d'un banquet pour lequel Thomas Lamacque, marchand el bourgeois de Paris, fournit un muid de vin, qui lui fut payé, Ie 7 juin suivant, 15 livres tournois, suivant la taxe à lui faite el le mandement adressé par les Prévôt des Marchands et Echevins au Receveur de la Ville, François de Vigny. (Acquits du domaine, Archives nat., H 2o65J.)